Familien Toft i Thailand

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (12)         FOTO (192)         INFO         GUEST LOG (11)

Koh Samet
Skrevet af familientoft @ BAN KOH SAMET, THAILAND
5. JANUAR 2010 @ 15:43 (GMT+1)
Dag 0 af 27
4. januar
Morgenmad kl. 7.00 i toget. Ikke noget prangende, men vi blev da nogenlunde mætte. Kaffen var 1/3 sukker, 1/3 mælk og 1/3 kaffe….
Sara og Maria havde delt køje, så Sara var lidt træt.
I Bangkok tog vi Metro og Skytrain til byens østlige busterminal, hvorfra vi skulle med bus 2½ time ud øst for Bangkok, hvor målet var en lille ø, Ko Samet, hvor vi vistnok havde booket et værelse på et ressort, Jep’s Bungalow. Vi havde ringet omkring juletid, men forbindelse var ret dårligt og det var deres engelsk også, men vi regnede med at det nok skulle gå.
Turen gik fint. Færgen var ikke særlig stor og man gik ombord på en planke fra en trappe på molen og færgen, så det var lidt spændende at gå ombord med rygsæk på ryggen, men det gik.
På Jep’s Bungalows var der ikke booket en bungalow, men vi fik en fælles den første nat og to separate nabobungalows de 3 sidste, så det var perfekt.
Stedet var fantastisk! Restauranten lå bogstaveligt talt på stranden. Vi spiste aftensmad i yderste række, dvs. ca. 5 m fra vandkanten ved højvande og 10 m ved lavvande. De lavede dejlig og forholdsvis billig mad. Og der var kager. Vores bungalows var hyggelige og rene (også toiletterne) og tjenerne var venlige uden at være frisk-fyr-agtige, som vi tidligere havde været udsat for. Og stranden var super – den bedste vi hidtil havde været på. Fint sand uden sten eller skaller, rent klart vand og store bølger.
Vi gik tidligt i seng trætte efter en lang rejse. Selv om vores bungalow lå ret højt og et stykke fra vandet kunne vi tydeligt høre bølgerne på stranden. Dejligt.

5. januar.
Dagen blev brugt til afslapning efter 2 rejsedage. Der blev solbadet og badet i bølgerne. Bølgerne var lidt for kraftige til Marias smag så hun legede mest i sandet. Hanna blev væltet af den første store bølge, så skulle også hjælpes lidt inden hun syntes det var rigtig sjovt.
Maria og Hanna fik lavet små fletninger med perler i enderne. Det tog alt for lang tid ifølge Maria, men hun holdt tappert ud. Under den sidste del af processen, hvor der sættes perler i håret kunne hun ligge ned, og da var hun meget tæt på at falde i søvn, men det er da også dejligt at blive nusset i håret, mens man ligger på et tæppe i sandet mens bølgerne bruser ind mod stranden.
Sara hyggede sig lidt for sig selv med en film i bungalowen. Det kan være hårdt at være teenager og sammen med sin familie 24 timer i døgnet, så hun trængte til et par timer med en film på den bærbare og hovedtelefoner.
Under aftensmaden, der igen blev indtaget så tæt på vandkanten som muligt, var der ild show, hvor en mand og en dreng på ca. 10 år jonglerede med pinde med ild i begge ender og hula-hop-ringe med ild i. Det var meget imponerende.

6. januar
Endnu en dag i afslapningens tegn! Søren var temmelig solbrændt fra i går, så dagen blev mest tilbragt i skyggen, bl.a. med at besvare mails og ordne billeder. Men det blev til et par badeture i bølgerne, der var endnu større i dag (ca. 1,5 m fra top til bund på bølgerne). Maria brød sig ikke om at bade i bølgerne, og Hanna kunne kun komme gennem brændingen, når hun fulgtes med en voksen, så hun syntes heller ikke det var så sjovt.
Sara og Søren nød det og fik øje på et sted længere nede af stranden, hvor bølgerne så endnu større og vildere ud, så det skulle prøves. Og de var større, sjovere og vildere! Desværre blev Sara slået omkuld af en bølge og slog hovedet i bunden, så hun fik et blåt øje og rifter over og under øjet. Så var vi færdige med at bade den dag! Men hun tog det flot og fik et plaster for øjet med noget rensende over sårene, der heldigvis ikke var så dybe at hun skulle på lægeklinikken.
Maria fandt et par udenlandske legekammerater, som hun legede tag-fat med det meste af eftermiddagen og aftenen, så hun var træt, da det blev sengetid. Alle var enige om, at stedet var perfekt til total-afslapning, men Hanna og Maria kunne godt bruge en pool…..

7. januar
Igen en dag med totalafslapning. Bølgerne var mindre end dagen før så hele familien kunne bade. Sara gik med en forbinding over det ene øje for at beskytte såret mod at springe op, men hvis hun fik dykkerbriller på kunne hun godt bade alligevel.
Sidst på eftermiddagen gik vi ned til den lille by ved færgeleget og købte lidt ind til morgenmaden næste morgen, da det var nødvendigt at tage af sted inden restauranten åbnede.
Inden sengetid blev der tid til at Ulla og Søren gik i baren og fik en kop stærk kaffe og en tiramisu hver. Vi var enige om at Jep’s Bungalows var et perfekt sted at holde ferie….

8. januar
Endnu en begivenhedsrig dag stod for døren. Vi stod op kl. 06.00, spiste morgenmad og pakkede færdigt. Derefter slæbte vi al vores bagage ned på stranden, hvor vi blev hentet af en speedbåd kl. 06.30. Vi blev sejlet ind til fastlandet, hvor vi blev hentet af en minibus, efter en del forvirring om hvilken kaj vi skulle mødes på. Men til sidst gik det over stok og sten til Oasis Sea World, hvor vi skulle se delfinshow og ikke mindst svømme med delfiner.
Aftalen var kommet i stand efter vi havde opgivet håbet om at det kunne lade sig gøre, da alt var udsolgt. Men gennem et bureau, som Ulla havde fundet på nettet lykkedes det alligevel i sidste øjeblik, og vi var nødt til at tage speedbåden, da den første færge ikke sejlede før kl. 08.00.
Vi skulle svømme med delfinerne kl. 09.45, og vi var fremme ved Oasis Sea Wold kl. 09.50. Heldigvis var vores chauffør stedkendt og hans selskab var stamkunder, så han fik os forbi billetkøen på 3 minutter og så gik det i løb mod delfinerne. Vi nåede det!
Men det kostede Maria og Hannas fletninger, da der ikke måtte være hårde genstande i vandet, så perlerne måtte ud. Vielsesringene, der nærmest var groet fast, skulle også af, men med 4 ventende delfiner kunne det alligevel gå stærkt. Og det var det hele værd. Vi prøvede alle at klappe og kysse alle 4 delfiner, og vi blev trukket gennem vandet af delfinerne. Det var en stor oplevelse at komme så tæt på så stort et dyr. I begyndelsen var Maria skeptisk og turde ikke svømme med delfinerne, så hun fik først en tu, hvor hun hang fast på en af oppasserne, men bagefter turde hun tage turen alene. Det var en stor sejr for hende.
Efter ca. 40 minutter sammen med delfinerne tog vi et hurtigt bad (blev skyllet under en bruser, hvor der lugtede som herretoilettet på hovedbanegården), inden vi så et flot om imponerende delfinshow.
Da vi var færdige havde Hanna og Maria fået et nyt yndlingsdyr (Sara havde i forvejen delfinen som sit yndlingsdyr).
Herefter kørte minibussen os til Bangkok. Undervejs stoppede chaufføren og viste os en park med figurer/statuer af Budda og andre ting der relaterede til budismen. Statuerne far imponerende store, og da parken var under stadig udvikling fik vi lejlighed til at se, hvordan de var i gang med at håndbygge en samling statuer. Det var meget imponerende. Chaufføren var i øvrigt meget venlig og var god til at holde pause for at spise og gå på toilettet samt holde en god temperatur i bussen, hvor vi ofte var udsat for, at der var meget koldt.
Da vi kom til Bangkok skulle vi ”hjem” til det første hotel vi havde været på, ad vi landede i Thailand. Og det var lidt som at komme hjem. Godt nok fik vi ikke det samme værelse men måtte tage til takke med et suiteagtigt værelse på en af de øverste etager, men til samme pris som sidst vi boede der, så det var lækkert. Om aftenen gik Maria tidligt i seng, mens Hanna og Sara måtte på facebook for at fortælle om delfinerne, og Søren hentede sit tøj hos skrædderne.
Efter en lang og begivenhedsrig dag gik vi trætte i seng.

1 KOMMENTAR REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
GOD DAG PÅ KOH SAMET
skrevet af Leif0703 5. januar 2010 @ 19:04
Netop i går hjemvendt fra Koh Samet faldt jeg over jeres beretning. Vi boede på Sai Kaew Beach Resort og tog en dagstur med Jimmy´s Tour (tel. 089-8321627) til 850 Bath pr. person. Hentet kl. 9 og tilbage kl. 16 (forsinket kl. 16.45). Sejle, snorkle, fiske, spise lunch, bade fra strand og se fiskefarm. To drenge på 7 og 10 = ½ pris. Fantastisk dag. Sandet på stranden ved Sai Kaew er fint som bagepulver. Se vores log: http://familietur2009.tlog.dk
Profil | Send email | Rapporter misbrug
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 18.116.51.117 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 12 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://toftithailand.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk