CaSiKa i Sydamerika

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (9)         FOTO (168)         INFO         GUEST LOG (43)

Fra La Paz til Cusco
Skrevet af CaSiKa @ CUSCO, PERU
27. APRIL 2009 @ 21:48 (GMT+1)
Dag 87 af 122
Nu er Katrine saa sluttet til vores tur. Men det var ikke uden problemer. Katrines bagage var selvfoelgelig forsinket et par dage. Saa den foerste tid med Katrine gik med at kontakte forsikringsselskab og lufthavn. Men nu er baade Katrine og hendes baggage med os. Vi forlod La Paz kort tid efter bagagens ankomst for at tage til Copacabana, en by near den store Titikakasoe. Dagen efter besoegte vi byen store hvide katedral, der i sollyset saa helt guddommelig ud. Derefter tog vi med baad ud til Isla del Sol. Oeen ligger ca. halvanden times sejlads fra Copacabana ude mit I Titikakasoeen. Vi havde faaet at vide at en time var nok til at besoege oeens inkaruin, men desvaerre naaede vi kun lige halvvejs op af de mange trapper foer vi skulle med baaden igen. Men det var en dejlig og flot sejltur. Sammedag tog vi videre ind I Peru til byen Puno, ogsaa en by taet ved Titikaka. Herfra besoegte vi sivoeerne som flyder rundt paa den store soe. Det var et maerkeligt syn, og svaert at forestille sig at folk rent faktisk bor paa de flydende oeer. Paa oeerne stod de lokale klar til at vise os rundt og fortaelle om stedet. Stort set alt paa oeerne er lavet af siv og vi var da ogsaa ude at sejle I en af sivbaadene. Derefter overnattede vi en nat mere i Puno og tog saa bussen til Cusco. Vi havde lige en enkelt dag I Cusco til at slappe a fog shoppe alpacavarer inden vores inkatrek skulle begynde. Vi blev hentet kl. Halv 6 om morgenen af vores guide. Her moedte vi ogsaa resten af deltagerene, som viste sig at vaere 3 danskere paa omkring vores alder. Vi koerte 4 timer I minibus hen til en lille by hvor trekket skulle begynde. Her moedte vi vores fantastiske kok Santiago, assistentkokken, hestemanden, 2 heste og et muldyr. De skulle alle hjaelpe os med at klare de 5 dage ude I bjergene. Efter lidt morgenmad begyndte vi saa at vandre. Den foerste dag startede stille ud med et nogenlunde jaevnt terraen efterfulgt af 3 timers vandring ned ad. De sidste 3 timer var lidt haarde og de satte sig ogsaa med rimelig smerte I balder og laar dagen efter. Vi var ret smadrede oven paa den foerste dag og gik I seng umiddelbart efter aftensmaden. Naeste dag startede vi allerede med at vandre kl. 5 for at undgaa den staerke sol de foerste par timer. Det blev en haard dag vi sent vil glemme. Vi vandrede opaf bjerget I 4 timer med solen I rykken og bidene fluer og myg over det hele. Der var tidspunkter hvor vi ikke troede aat vi ville overleve. Men da dagen var omme havde vi alligevel naaet toppen. Vi var stolte. Dagen efter var det tid til at besoege inkaruinerne, Choquequirao. Det var fantastisk at se, og maerkeligt at forstille sig at der havde boet folk saa hoejt oppe paa en bjergtop. Ellers havde vi tid resten af dagen til lige at slappe lidt af inden turen tilbage startede. Den foelgende dag startede ud med en overraskelse fra kokken. Han havde staaet tidligt op og bagt en 10 cm tyk formkage over gasblusset. Hvordan det har kunnet lade sig goere forstaar vi stadig ikke helt. Derefter begyndte vi saa at vandre ned af bjerget igen. Den 5. dag gik med at vandre det sidste stykke tilbage til landsbyen hvor vi startede. Herfra koerte vi med bys til en by hvor vi skulle tage toget den sidste halvanden time til Aguas Calliente, hvorfra vi skulle se Macchu Picchu. Derefter vendte vi tilbage til Cusco, hvor vi havde 4 dage inden det naeste trek ud I junglen.
Den 20 april gik turen saa ud i junglen. Vi blev hentet paa vores hotel omkring halv 5, hereafter koerte vi 8 timer foer vi var I junglen. Efter ankomsten fik vi noget frokost . Herefter gik vi en tur paa den store vej for at se fugle, vi saa nogle papegoeje og en fugl med et roedt hovede. 2. dag korte vi lidt laengere ind I junglen og stoppet ved en by, hvor vi saa en coca plantage. Fra samme by river raftede vi I en halv time videre til en anden by. Her skulle vi md en mototbaad hen til der hvor vi skulle bo. Efter frokost var vi ude I den “rigtige” jungle, men vi saa desvaerre ikke nogen dyr. Katrine blev dog bidt af en jungle hveps, men overlevede heldigvis. 3, dag stod vi tidlig op og sejlede ud til oe og saa papegoejer, men vejeret blev hurtigt daarligt og vi maatte vende tilbage til lejren. Efter en lille pause sejlede vi ud faa at se aber, Vi naaede dog kun lige ind I junglen foer Camilla og Katrine blev angrebet af hvepse, og maatte loebe ud af junglen. Pa grund af de mange stik maatte vi tilbage til lejeren for at faa en pille, saa de ikke blev syge. Efter at Camilla og katrine havde faaet det bedere tog vi ud og svaevede I svaevebane. Rigtig fed oplevelse. Hele 4. dag gik med at koere I bus tilbage til Cusco.
Herefter har vi brugt tiden paa at slappe af og haenge ud ved Dorte( ejeren af en dansk café). Udover at slappe af har vi vaeret flittige med at bruge penge paa at shoppe og koebe gaver.
I morgen tirsdag den. 28 tager vi videre til Lima med bus.

KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.129.247.196 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 9 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://casika.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk