endelig

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (11)         FOTO (87)         INFO         GUEST LOG (11)

3 nights in Bangkok
Skrevet af alazythreesome @ BANGKOK, THAILAND
5. FEBRUAR 2009 @ 08:42 (GMT+1)
Dag 8 af 122
Sawadee Khaa.

Soendag den 1. februar 2009 rejste vi fra Kastrup Airport, via Frankfurt og til Bangkok, Thailand. Det var en fantastisk fornemmelse endelig at vaere afsted. Det har vi f..... ventet laenge paa. Vi overlevde flyturen og landede efter 10 timer i Bangkok, ved middagstid - lokal tid vel at maerke, hvor der var overvaeldende varmt. Vores rygsaekke var heldigvis naaet frem og vi fik vores turs foeste stempel i passet.

Sammen med to aalborgensiske piger, som vi havde floejet med hele turen, blev vi koert til hotellet og fik derved vores foerste smagsproeve paa den thailandske trafik. Sikkerhedsseler er ikke noget de bryder sig om, hvilket de muligvis burde, eftersom traffikken er vaerre end i det sydligste Sydeuropa.
Vores hotel er nok det paeneste vi kommer til at bo paa, paa denne her rejse. 3-stjernet og med eget bad og toilet.
Paa trods af hedechok begav vi os paa udflugt i vores naeromraade, som ifoelge vores nye bedste ven, Ries guidebog, er den gamle bydel. Her er fyldt med munke-skoler, Buddhaer og templer. Efter at diverse taxachauffoerer havde forsoegt at shanghaie os (bangkokke fungerer ikke), kom endnu en mand hen til os og vi forventede med det samme daarlige intentioner. Det viste sig dog bare at vaere en rar mand der ville fortaelle os om omraadet og laere os et par lette fraser.
Om aftenen fandt vi stedet hvor vi har indtaget stoerstedelen af vores maaltider, Khaosan Road. Et turistmekka med alt fra barer, butikker, alle slags restauranter og boder med med alt fra soltoerrede blaeksprutter, genbrugstoej til falske koerekort/pressekort og maend der lokker med ping pong show - og vi ved godt at de ikke vil spille bordtennis.

Dag 2 blev doemt til at vaere shoppe-dag. Det var dog et lille minus at ingen af os har plads i vores rygsaekke til at koebe noget og en alt andet en overvaeldende oekonomi. Vi blev fragtet til centrum af en ikke-engelskkyndig taxachauffoer der havde en meget maerkelig tilboejelighed - han kloede sig hyppigt i oererne med staaltraads-agtig pind. Av! Rie maatte over telefon guide vores chauffoer via en tolk. Dag 2 var ogsaa dagen hvor det foerste thailandske maaltid blev indtaget.. med pinde og med thai-horton-sagaen koerende i baggrunden. Sweet!
Med det nye skytrain tog vi til Lumphini Park - et dejligt alternativ til det kaotiske centrum. Bortset fra den vildt klamme/ret soede oeglefar var det en skoen oplevelse. Turen hjem skulle foregaa med tuk tuk (motoriseret cykeltaxi), som gav os en oplevelse af bangkoks enorme forurening. Det var dog meget skaegt at opleve byen paa den maade, trods bilosen lige i face.

Vaekkeuret ringede kl. 5.30 paa dag 3. Vi havde igennem hotellet, for 200 kr, booket en tur til Pattaya som er et mindre ferieparadis udenfor Bangkok. Vi traengte et afbraek fra den kaotiske storby og fik udover et afbraek, serveret paradis paa fad. Med minibus fra hotellet skulle vi byen rundt for at samle 2 briter, 2 indere og en uspecifieret dame op, foer vi kunne begynde paa den 150 km lange koeretur til Pattaya. Turen kom fra start til ankomst til at tage 3 timer, takket vaere trafikken. Ordet myldretid naar helt nye hoejder. Til gengaeld fik vi set en hel masse orangeklaedte buddistiske munke, som gav gade-velsignelser for moenter og mad.
I Pattaya sejlede vi, sammen med de soede indere fra Bombay, med speedbaad til en lille oe, hvis navn vi har svedt ud. Speedbaaden var skoen, men intet at sammenligne med det sted vi skulle tilbringe dagen. En strand med helt klart, tyrkisblaat vand. Langs stranden var der smaa boder og restauranter og i vandet var det fyldt med kinesere. Vi fik svoemmet og solbadet og til frokost fik vi et eksotisk maaltid bestaaende af krabber, rejer og mystisk fisk, som vi selv skulle pille. Derudover var der kylling, ris, melon, suppe med uspecificerbar hvid substans. En lang roed baad med glasbund sejlede os ud over koralrevet og hen til speedbaaden. Saa troede vi at vi skulle hjem, men nejnej - saa stod den paa sten museum. "stenern", som Kramer meget passende omtalte det. Men det var heldigvis ikke som vi havde forventet. Vi fik en tur i minitog gennem aedelstenenes historie, som viste alt fra minidrift til udsmykning af templer. Vi fik derefter tildelt hver en assistent som forfulgte os og forsoegte at faa os til at koebe aedelstene. Det lykkedes dem ikke, men det gjorde dog lidt ondt i hjertet at gaa fra dem - diamonds are a girls best friend.
Paa hjemturen fik vi set rigtige, levende elefanter. Den foerste var en show-elefant til turisterne og den anden en arbejdselefant.

Idag har vi checket ud fra hotellet og vil bruge dagen paa tempel-udflugt og massage. I aften kl 23.59 flyver vi mod Sydney.

Bangkok er stedet hvor Charlotte er hoej og priserne er lave. Ongo-bongo pengene er lidt svaere at finde ud af, men vi er kommet frem til et aftensmaaltid/en lang taxitur kan klares for under 50 kr.
Byen er kaotisk og beskidt, spaendede og anderledes. Lysreguleringer gaar de ikke ind for og derfor foeles det som om at det er med livet som indsats, at man bevaeger sig ud i trafikken. Det synes ikke at hindre kvinderne i at sidde bag paa maendenes scottere med et spaedbarn paa armen. Dem om det.
Vi glaeder os til at komme videre, men er glade for at vi har oplevet til Asien.

Vi haaber i har det godt derhjemme i kulden og vi savner jer kun lidt

4 KOMMENTARER REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
SPÆNDENDE LÆSNING
skrevet af Anne-Mette og Jørn (GÆST) 7. februar 2009 @ 10:23
Sikke spændende oplevelser. Dejligt at få lov til at følge lidt med i jeres tur. Med alle de oplevelser I vil få er det godt med denne blog, så I kan huske det, når I kommer hjem.
GODT FOR OS
skrevet af Jens (GÆST) 6. februar 2009 @ 16:02
FANTASTISK FØRSTE REJSEBLOG!
skrevet af Maria Kramer (GÆST) 6. februar 2009 @ 11:56
SLET IKKE MISUNDELIG
skrevet af Kristina (GÆST) 5. februar 2009 @ 21:42
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.141.31.209 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 11 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://alazythreesome.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk