Udveksling i Tyrkiet

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (49)         FOTO (172)         INFO         GUEST LOG (19)

Bye bye New Zealand
Skrevet af Chrjespersen @ TAUPO, NEW ZEALAND
8. MARTS 2006 @ 23:57 (GMT+1)
Dag 0 af 127
Saa er jeg ellers ved at synge paa sidste vers her I NZ. Da jeg bestilte billetten hjemmefra, skulle jeg kun vaere her i 3 uger, men det blev til 6 uger i stedet.
Efter vi havde vaeret i Queenstown tog jeg med Stray bussen gennem de byer jeg startede med, hvor jeg havde planlagt, at jeg skulle svoemme med delfiner. Men Jesper og jeg er ikke lige saa gode til at planlaegge og bestille i forvejen, saa da vi ville goere det, dagen inden vi skulle svoemme, var alt selvfoelgelig booket. Og samme situation, da vi var tilbage i Picton og gerne ville flyve til Wellington, saa skulle det selvfoelgelig ogsaa reseveres tidligere, saa jeg endte med at tage d. 3,5 times lange faergetur, i stedet for 30 minutter i fly, der kostede godt en fjerdedel mere.
Og ydermere, saa var der Wellington festival, der gjorde, at det kun var muligt at blive den ene nat, da alt var booket til de naeste par dage. Saa jeg har samlet vaeret godt 14 timer i NZ hovedstad, hvor jeg sammen med Jesper og Bianca holdte vores absolut sidste aften sammen. Saa jeg skulle tidligt op dagen efter og med bussen til Auckland, med et hurtigt stop i Taupo. Men igen, og det havde vi slet ikke faaet noget som helst at vide om, var der Ironman-loeb dagen efter, saa alle hostels var igen booket til fulde. Jeg gad ikke allerede tilbage til Auckland der, da byen ikke siger mig noget som helst, saa jeg blev sat af bussen, som den eneste, ude ved afkoerslen mellem Auckland og Rotorua, 12 km fra Taupo. Der skulle jeg vade godt fem minutter, til jeg kom til stedet hvor jeg begyndte at blaffe. 20 minutter efter blev jeg samlet op af en underlig kanalje, men jeg sparede 19 dollar, og jeg blev sat af, lige ude foran et hostel.
Rotorua er mest kendt for sine roedder med Maori folket, og en fyr der hedder Lukas og jeg tog ud til de geysere der laa lidt ude for byen og saa dem, og de varme mudderpools der var, og var ogsaa inde og se et Maori show. Helt fantastisk.
Der blev jeg et par dage og slappede lidt af og bare trissede lidt rundt, og spillede lidt guitar sammen med Lukas.
Det blev ogsaa til en tommelfinger op af tilbage til Taupo, hvor jeg er nu, og venter paa min bus om to timer til Auckland.
Det var menningen, at jeg her skulle lave, hvad der skulle vaere, en af NZ flotteste trekking ture, og ogsaa lave endnu et skydive. Men det ville vejr guderne mig ikke, saa alt var aflyst. Det var ikke en gang muligt at trekke. Og skydive syntes de er en dum ide, naar det blaeser en halv pelikan. Jeg syntes bare det tillaegger lidt spaending. Men saadan er vi alle saa forskellige. Saa med mindre skydiving er billigt i USA, saa skal jeg ikke springe mere paa denne tur desvaerre. Det skulle da lige vaere, hvis der var et billigt bungy.

Men jeg tager i morgen op til Bay of Island og snorkler lidt. Det bliver godt, hvis vejret er bedre end her. Ellers skulle der ikke rigtig vaere noget at lave der, da alt hvad der er at lave, er udendoersaktiviteter. Ellers finder Long John, som jeg skal bo hos, og jeg nok paa noget spas at lave.

Jeg vil smutte. Jeg skal ha lavet de sidste burgere, inden bussen kommer. Nu har jeg ogsaa koebt otte pakker nudler, saa jeg har mad til de naeste par dage.

Der er jo kun 3 uger til jeg er hjemme. Men som jeg lige nu sidder og skriver sammen med Mattias om. De har ikke leverstaahej, bearnaisesovs eller cocio... Og saa vaelger de alle konsekvent at koere I den forkerte side. Saa jeg savner da Danmark lidt. Men hvis jeg kan se bare en smule sne ud af mit fly vindue, saa tager jeg flyet og vender sydpaa. Ikke tale om, at jeg vil komme hjem til sne i april

1 KOMMENTAR REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
DEJLIGT AT HOERE
skrevet af Rikke Kroman (GÆST) 10. marts 2006 @ 21:54
Det er skoent du rejser og lever.
Jeg har lige sagt farvel til Ditte idag og det er sgu lidt trist..
Jeg haaber at du bliver ved med at opleve indtil den sidste time af din tur.
Glaeder mig til at vi skal have en oel sammen til dk priser..
Krammer fra Rikke
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.89.200.155 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 49 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://chrjespersen.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk