Udveksling i Tyrkiet

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (49)         FOTO (172)         INFO         GUEST LOG (19)

Lima. Foerste stop i Peru.
Skrevet af Chrjespersen @ LIMA, PERU
1. OKTOBER 2005 @ 06:52 (GMT+1)
Dag 0 af 127
Saa har jeg vaeret i Lima i godt 30 timer. Byen har faktisk ikke saerlgt meget at se, som jeg havde troet. I morgen skal jeg se Central Lima, men Ditte og jeg tager nok en bus videre sydpaa senere paa aftenen til Naca, hvor tager videre til Cusco. I Cusco vil vi undersoege mulighederne for at trekke til Macchu Picchu. Inta-trail-ruten, er saa godt som umulig at vandre, da der er to maaneders ventetid, saa vi finder et alternativ, som der heldigvis er mange af.
Her er konstant overskyet, og det der i flere maaneder af gangen, har jeg faaet fortalt.
Jeg undersoegte omkring noget paragliding i dag, og da jeg fandt stedet hvor man startede, snakkede jeg med en fyr. 10-15 kostede 40 US dollar, saa jeg vil nok proeve at finde det et andet sted at goere, der Lima generelt er kedelig af udeseende, og med den evindelige taage, saa er der ikke meget sjovt over det.
Saa Lima er for backpackers et sted man lige traeder vande inden rejsen gaar videre. Jeg troede jeg ville vaere her laengere, men jeg ser frem til at komme videre sydpaa.

Men at komme hertil var et helvede. Jeg skulle med flyet til Lima kl. 7 om morgenen, og jeg skulle checke ind godt to timer foer. Det resulterede i, at hvis jeg skulle ha et hotel, skulle jeg meget tidligt op, finde en taxi midt om natten (hvilke ikke ville vaere noget problem) tage en taxi fra central Rio til lufthavnen der ligger ca. 16 km uden for byen. Da jeg havde 8.61 reis og taxien kostede ca 50, var det sikkert at jeg skulle ha en bus. Og da det information der er i Rio, der ved noget omkring bustider, kun talte Porgutesisk, var det umuligt, at finde ud af, om der gik busser fra bus central (ca. 2 kimer fra central) til lufthavnen, og hvad de ville koste om natten. De kostede 5 reis om dagen. Saa jeg forlod midt hotel d. 28 kl. 12 harp, tog en bus til Rodierva, og derfra til lufthavnen. Der var jeg saa kl. 13.30 med en udrustning. Og der var ikke noget skab jeg kunne smide min tasker i. Saa bliver 17 timer lige pludeselig rigtig langt. Om natten var vi ca. 3-4 passagere der ventede paa fly, mens vagerne gik rundt, og intet havde at lave. Og baenkene var, skulle man tro, saa det var umuligt, at finde noget der kunne komme taet paa en komfortabel stillig at ligge paa.
Og flyet, som havde skiftet fra at vaere direkte til Lima, havde nu en mellem landning i Säo Paulo. Hurra for det. Jeg ankom til Lima kl. 14.00 Peru tid, og havde aftalt at moedes med Ditte kl. 15.00 saa der var lige lidt mere ventetid. Og uden briller, blev det ikke lettere at finde hende. Hun havde skrevet at hun nok ville komme i en sort blse, og havde lyst haar. Jeg saa fra, uden briller, lang afstand den eneste hvidhaaret pige jeg havde set i en halv time i lufthavnen. Saa jeg gik med halvlukkede oejne, for at fokusere bedre, over i mod hende, og da jeg sotd ca. 1 meter fra hende , og havde spurgt om hun var fra Danmark, ser jeg at hun i hvert fald var over 40. Jeg gik, lettere lettet, tilbage til min stol og proevede saa at lede efter en anden lyshaaret pige.
Jeg saa saa en omkring tyve over tre, og og saa utrolig forvirret ud, og havde retning direkte mod informations-kontoret, saa da jeg gik hende i moede og hun saa mig, var eftersoegning overstaaet. Ditte var fundet, og hun havde selvfoelgelig glemt mine briller paa hotellet (flying dog, hvor vi begge bor)
Jeg troede jeg skulle rejse i lang tid, men folk vi moeder, rejser laengere, eller er paa deres 2 lange tur. Det er fedt at hoere mange historier fra folk.
Der er til gengaeld ingen der kan sige "roed groed med floede" - Og Ditte og mig bliver kaldt crazy dane naar vi siger det. Det ehel er selvfoelgelig med et glimt i oejet, for folk jeg har moedt, er simpelthen herlige.

Det blev til en del alligevel. Jeg skulle egentlig bare lige introducere det her t-log som Ditte har introduceret for mig.

Jeg haaber I alle har det lige saa godt som mig, og nyder tilvaerelsen der hjemme lige saa meget som jeg nyder den her.

Ohla fra Peru... Christian

5 KOMMENTARER REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
Y4VUILG1HHJ
skrevet af vpkARBYfs (GÆST) 23. november 2015 @ 02:54
de er se5 fine (-: jeg har selv lavet en " wannabe " pe5 mit ve6relse, af en eller anden grund ser det bare ikke se5 fedt ud som dem pe5 binredelle. xoxo
KFDIWJ4M
TJEKKET
skrevet af Sanne, Mor (GÆST) 1. oktober 2005 @ 15:16
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.12.162.179 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 49 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://chrjespersen.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk