CaSiKa i Sydamerika

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (9)         FOTO (168)         INFO         GUEST LOG (43)

Playa Union, Bariloche,Mendoza
Skrevet af CaSiKa @ MENDOZA, ARGENTINA
5. MARTS 2009 @ 17:09 (GMT+1)
Dag 34 af 122
Vi ved godt vi ikke er saa gode til at faa skrevet beretninger, men som lovet skriver vi en nu:)
Vi tog bussen fra Buenos Aires til Trelew, en by 18 timers buskoersel syd for BA. Vi troede vi ville blive hentet af Mabel, en af Myriams veninder, men i stedet stod hendes soen og ventede paa og, saa vi var lidt forvirret. Vi havde faaet at vide vi skulle lede efter en lille dame med langt haar :) Men vi fandt ham, og han koerte os til Playa Union, den lille by ved stranden vi skulle bo i. Dagen efter tog vi til Punta Tombo, hvor vi saa en masse pingviner. De er saa soede :)Fra Punta Tombo tog vi til Gaiman, en lille hyggelig by, der ligger i en dal. Vi sluttede turen af med et besoeg paa et dinosaurmuseum i Trelew. Det var lidt en fesen oplevelse. Isaer fordi de ikke gider oversaette noget til engelsk og saa var stort set det hele lavet af plastic. Resten af tiden i Playa Union brugte vi paa afslapning.
D. 20 Februar tog vi bussen til Esquel. Derfra ville vi finde en "tur" gennem nationalparken vest for Esquel, da flere havde anbefalet det. Vi kom afsted fra Esquel med en rigtig gammel bus kl 8 om morgenen, og var i nationalparken et par timer efter. Vi fandt en hyggelig campingplads, hvor vi lejede et telt og lavede aftensmad over baal. (et interessant maaltid, skal det lige siges). Naturen var rigtig smuk, saa vi var selvfoelgelig ogsaa ude at gaa lidt.
Dagen efter tog vi videre (med lortebussen) til Lago Puelo, hvor vi skulle finde en bus til Bariloche. Der var desvaerre fyldt paa de to foerste afgange, saa vi ventede ret laenge.
Vi ankom d 22 feb om aftenen til Bariloche, hvor vi tjekkede ind paa backpacker hostel. Et okay, men lidt snusket hostel. Dagen efter snakkede vi med Rasmus, som anbefalede et andet; hostel 1004. Vi besluttede af skifte dertil, hvilket var en succes.
D. 24 feb var vi ude og riverrafte. Det var bare skide skaegt. Vi sluttede af med asado (bbq) med hele rafting-teamet. Dejlig dag.
Vi besoegte ogsaa chokolademuseet i Bariloche, hvor vi koebte lidt laekkert chokolade. Bariloche er kendt for at vaere "chokoladebyen", men vi synes nu ikke, at de laver bedre chokolade end i DK.
D. 26 feb tog vi videre til Mendoza. Vi havde faaet anbefalet et hostel med pool og have, som vi tjekkede ind paa, og stadig bor paa. Den foerste aften var der tilfaeldigvis asado, saa det var en god velkomst. Vi brugte hele weekenden paa at slappe af og tage sol ved poolen.
I mandags var vi paa vintur. Vi lejede nogle cykler og koerte rundt mellem vingaardene for at smage vin. Det var rigtig sjovt, men cyklerne var elendigt og vejene meget hullede, saa dagen efter havde vi ret ondt i roeven.
Vi har vaeret paa museum med slanger og draeberfisk; ret facinerende.
I morgen haaber vi paa at kunne komme paa endagstrek i bjergene, og i weekenden er der vinfestival, som vi glaeder os til at opleve.
Det var alt for dennegang.Vi proever at love at skrive lidt oftere fremover.

2 KOMMENTARER REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
SMØRHULLET
skrevet af Far Ole (GÆST) 7. marts 2009 @ 23:22
Søde Tøser
Glædes over at læse Jeres beretninger-ved at I snuser til Jer med alle sanser,og mon ikke også at I får overskredet en grænse eller to? For længe siden -ja,længe før der var tænkt på Jer- lavede Buster Larsen en satire der hed "Lorte Land"- håber ikke at I får det sådan med Argentina før I forlader landet -tror der venter Jer værre forhold forude. Så-kære tøser:husk nu at lade det positive overskygge det negative: Se undrende til og lær af,at alt ikke er som i Smørhullet Danmark! Det er jeg nu også ganske overbevist om at I gør.I udfordrer og overskrider grænser , og Jeres dejlige fotos m. kommentarer giver os herhjemme en gylden mulighed for (bare lidt !) at føle at vi rejser "sammen med Jer".Mendoza er et fantastisk sted,og sidste stop før I drager over bjergene til Chile. Glæder mig til at høre om Vinfestivalen.Knus farOle
JAMEN ...
skrevet af vanvliet 5. marts 2009 @ 19:46
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.145.42.94 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 9 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://casika.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk