Eventyr i Asien

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (17)         FOTO (153)         INFO         GUEST LOG (3)

Første uge i Hong Kong
Skrevet af FrantzHansen @ HONG KONG (HISTORICAL), HONG KONG
17. AUGUST 2009 @ 10:34 (GMT+1)
Dag 46 af 197
Nu har vi været i Hong Kong på egen hånd i ca. en uge. Vi har haft nogle slappe dage, men vi har også haft nogle travle dage fulde af oplevelser. Vi bor på et lille hostel med udsigt fra 6. etage. Det er udmærkede forhold når det bare er os to sammen.

Vi tog ud og besøgte Happy Valley racecourse, som er stedet i Hong Kong hvor man tager han og spiller sine penge op. Sæsonen starter først i begyndelsen af september så vi kunne ikke få lov til at se et hestevæddeløb. Vi så i stedet det museum som der ligger i forbindelse med banen. Derefter tog vi metroen til området omkring Hollywood road, so m er den ældste vej i hele HK. Der ligger også Det ældste tempel. Vi sluttede dagen med at gå på Museet for medicinsk videnskab. Det var meget interessant at se hvordan det store udbrud af pest i HK havde medført en langt større accept og forståelse af vestligt medicin.

Om onsdagen er der fri adgang på mange af de større museer, så derfor tog vi en tur og besøgte fire forskellige museer. HK museum of history, som var enorm men samtidigt meget spændende, HK museum of art, som mest var gammel kinesisk kunst og det var ikke noget som interesserede Christian og mig, HK museum of space, der godt kunne have været sjovt, men som så mange andre steder her i HK og Kina var der bare for mange mennesker til at man kunne overskue det og HK museum of science. Det sidste var også virkelig overfyldt med mennesker, der var dog steder vi fandt interessante. Specielt fordi det havde en hel afdeling om ergoterapi og vigtigheden deraf. Vi var enige om at museumsoplevelsen præges meget af mængden af mennesker. Man er nødt til at stå i kø alle vegne, selv inde på museet.

Vi har shoppet meget, mest Christian da han skal bruge tøj til når han skal starte i skole. Priserne kan sammenlignes lidt med svenske priser. For at finde den danske pris regner vi med 2/3 dele af den pris der bliver sagt. Vi har dog fået en masse ting på sommerudsalg eller billige markeder.

Vi har sejlet med Star Ferry som er den båd der tager folk fra Hong Kong island til Kowloon (hvis altså ikke de tager en metro). Vores Lonely Planet sagde at man ikke havde besøgt HK rigtigt hvis ikke man havde sejlet med Star Ferry, det var dog meget skuffende. De kalder sig selv blandt de 10 bedste sejlture i verden og Christian og jeg var enige om at de sandsynligvis selv havde lavet den liste. Sejlturen er dobbelt så dyr som en tur i metroen (dvs. 5 kr i stedet for 2,5kr.), dog vil jeg til en hver tid anbefale metroen. Den er hurtigere og rent faktisk en bedre oplevelse.

Vi har også været oppe at se Victoria Peak. Det er udsigtspunktet som giver udsigt over hele Victoria havnen og Hong Kong island, samt Kowloon. På toppen er et indkøbscenter og man kan undre sig over hvem som køber ting når de besøger toppen, men det så rimelig travlt ud så man betvivler ikke at nogen ligger penge i de butikker. Vi besøgte madame Tussads som er integreret i dette indkøbscenter på toppen af bjerget. Vi kørte op med en sporvogn. Man kan også tage bussen eller taxi, hvilket sikkert havde været mere rart, sporvognen er dog en oplevelse for sig selv.

Om eftermiddagen tog vi ud og så en forestilling med moderne dans. Det kan vi ikke rigtig forstå. Anderledes var det helt sikkert. Det var nogle billetter vi havde fundet ved en fejl da vi for vild den anden dag vi var på museer. Det var en skør men billig oplevelse.

Vi tog ud lørdag aften og mødtes med en af Christians tidligere studiekammerater som ikke længere går på studiet men har fået job i Hong Kong. Han kendte nogle andre danskere i HK og vi mødtes og spillede lidt pool og drak et par øl.

I dag har vi besøgt Ocean Park som ligger på sydsiden af HK island. Det er det mest skøre vi nogensinde har prøvet. Det er en forlystelsespark, hvor der også er forskellige slags dyr og som navnet indikere er de fleste af dem fra havet. Her var dog usandsynligt mange mennesker og kø alle vegne. Vi prøvede ikke en enkelt forlystelse. De dyr som var udstillet der var udnyttet for turisternes skyld. Det var grimt, larmende og så hjalp det ikke at dagen i dag var ulidelig varm. Der var en Cabel Car som forbandt de to dele af parken og den gav os udsigt over Deep water bugten som skulle være et rigtigt lækkert sted at bade og spille golf(Der er kun en 9-hullers bane, Palle, men andre klubber har 36-hullers bane, så jeg tror lige du finder et sted). Det tager kun 10 min. i bus fra Central HK island til sydsiden.

Hilsen Charlotte

1 KOMMENTAR REGISTRERET
» Skriv din kommentar herunder for at deltage i debatten
VISNING EMNER PER SIDE SORTER EFTER
IH ALTSÅ
skrevet af Ane Lassen (GÆST) 18. august 2009 @ 00:05
Kære Charlotte (og bror)

Det er jo ikke fordi du gør det let bare at være hjemme og nu officielt bundet til studenterlivet for de næste 3 år når du skriver om sådanne oplevelser! Men lyt ikke til mig - forsæt den gode rejse og så ser jeg meget frem til at få dig hjem igen til te og film og efterårs hygge når nu jeg bliver totalt skole stresset.

KH Ane
KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 18.191.11.208 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 17 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://asien2009.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk