Eventyr i Asien

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (17)         FOTO (153)         INFO         GUEST LOG (3)

Kina i korte træk
Skrevet af FrantzHansen @ YANGSHUO, KINA
10. AUGUST 2009 @ 06:43 (GMT+1)
Dag 39 af 197
Vores første dage i Kina tilbragte vi i Hua Shan. Her rejste vi ud i nogle små lokalsamfund og boede på et sted kaldet; Butterfly Village. Navnet var meget sigende, for vi var omgivet af sommerfugle i alle farver og størrelser. Vi boede i små hytter bygget på træpæle. Der var smuk udsigt over grønne områder, med al slags vegetation. Vi havde desuden en stor pool, som var forbundet til de omkringliggende floder. En dejlig afkølende oplevelse i de 40 grader varme.

Efter Hua Shan tog vi til Luizhuo (Li-O-Joy). En lille by efter kinesiske forhold, men alligevel med 1 mio. indbyggere. Dvs. samme størrelse som København. Her boede vi meget luksuriøst, på et af byens bedste hoteller. Under vores ophold tog vi på lokal karaokee bar, og sang kinesiske sange. Folk er helt tossede med karaokee herude. Det er alle steder. Charlotte var blevet træt af ris, så vi tog på Pizza Hut for at få noget mad vi kendte. Vi blev imidlertid mødt af en kø af ventede kinesere i pæne jakkesæt, som ventede på at komme ind. Pizza Hut er åbenbart noget mere anerkendt i Kina. Vi endte med at få en pizza med rejser, frugter, blæksprutte og meget andet kinesisk. Ikke umiddelbart det Charlotte havde drømt om, men oplevelsen var sjov.

Herefter tog vi igen tilbage mod de små lokalsamfund udenfor de store byer. Vi startede med at besøge familien Wu, i Chengyang. De er en del af det lokale DONG-folkefærd, som lever af deres rismarker og andet landbrug. Under vores ophold her blev vi tilbudt risvin konstant. Mr. Wu er en gavmild mand når det kommer til det lokale sprøjt. Vi bryder os imidlertid ikke ret meget om det, og forsøgte ihærdigt at slippe udenom. Vi oplevede ligeledes de smukke ”Wind and Rain” broer som DONG folket bygger rundt omkring i landskabet. Det er et smukt syn som komplementerer den vidunderlige natur på en fantastisk måde. Vi deltog ligeledes i en lokal folkedans, hvor der ligeledes blev indtaget risvin. Skøre fulde kinesere.

Før vi igen skulle mod storbyen havde vi 2 dage i Longji’s risterrasser. Overdådige naturlandskaber i bjergene. Her vandrede vi flere timer op til vores hotel, som lå afsides i bjergene. Jeg stod op den første morgen og så en smuk solopgang over dalen. Herefter vandrede vi i 5 timer for at komme til den næste lille landsby. Undervejs så vi mange forskellige smukke blomster og dyrearter. Fantastisk oplevelse.

Efter nogle hårde dage i Kina’s yderområder tog vi igen mod storbyen. Vi startede i Yangshuo, som er meget præget af turisme. Det vrimler med kinesiske turister. Det gjorde imidlertid ikke noget, for der var masser at tage sig til. Vi var bl.a. på vandretur i bjergene, mountainbiking i de grønne dale, og på kinesisk madlavningskursus. Vi lærte at lave 6 forskellige retter, som selvfølgelig skal afprøves når vi kommer hjem. Det er utroligt hvor lækker mad man kan lave med så få midler.

Slutteligt gik turen mod Hong Kong, på et gammelt nattog. Her sov vi i køjesenge med en masse kinesere. Ikke særlig spændende, men det fungerede. Charlotte sov som altid som en sten. Jeg fik lukket øjnene et par timer. Vi fik nudler til aftensmad og morgenmad. Meget lokalt.

Nu er vi så ankommet til Hong Kong og har sagt farvel til vores sidste rejsegruppe. Vi nyder at have tid til at slappe af, og at vi kan se byen i det tempo der passer os.

Bonusinfo:

Charlotte har fundet et supermarked som sælger Arla Samsø Ost. Hun er helt vild, og kan ikke få armene ned igen. Hun kan ligeledes få frisk mælk igen, hvilket hun har undværet i snart 1½ måned.

Jeg er blevet kontaktet af flere studerende fra mit nye universitet. De er alle meget interesserede i at lære mig at kende, og har tilbudt at hente mig i lufthavnen. Sidstnævnte bliver selvfølgelig ikke nødvendigt. Jeg har selvfølgelig takket ja til at lade dem vise os byen. Så kan jeg gøre det samme for dem når de kommer til Copenhagen Business School til foråret. Jeg har således taget mine første spæde skridt ind i mit fremtidige, kinesiske forretningsnetværk.

Vi har i alt haft omkring 40 rejseledsagere fra forskellige lande i løbet af vores tur. Vi har e-mail på dem alle, og skriver løbende med flere af dem. Vi har allerede flere spændende tilbud om at komme til London, NYC og meget andet.

KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 3.14.141.228 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 17 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://asien2009.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk