Eventyr i Asien

DANSK | ENGLISH
    START         BERETNINGER (17)         FOTO (153)         INFO         GUEST LOG (3)

First days in Ho Chi Ming City
Skrevet af FrantzHansen @ SAIGON, VIETNAM
7. JULI 2009 @ 17:29 (GMT+1)
Dag 6 af 197
Udturen gik fint. Alle fly afgik til tiden, og ventetiden var ikke for lang. Vi sov en smule undervejs, uden at det blev til for meget. Turen tog sammenlagt ca. 30 timer fra København over Munich og Hong Kong til Ho Chi Ming City. Al bagage kom med hele vejen uden problemer.

Efter ankomsten indlogerede vi os på Hai Long 1 Hotel i centrum. Her fik vi en god nats søvn.
På førstedagen tog vi på rundtur med lokale cykeltaxi. To skøre vietnamesere cyklede os rundt mellem seværdighederne. Vi besøgte bl.a. byens krigsmuseum og oplevede en masse effekter fra Vietnamkrigen. Størst indtryk gjorde en forfærdelig billedserie om Agent Orange, de amerikanske bombardementer med kemiske stoffer over Vietnam.

Vi besøgte ligeledes et stort kinesisk tempel midt i Ho Chi Ming City. Her blev brændt røgelsespinde og bedt en stille bøn til flotte kinesiske figurer.
Herefter tog vi på restaurant med de to cykel-chauffører. Vi fik lokale Tiger Beer, Suppe og Karry-rejer. Vi fik en masse røverhistorier, om alt fra krig til prostitution i Ho Chi Ming City. Det skal siges at vi blev mest imponerede over at en lille vietnamesisk mand på 50 kg. kunne indtage 5 øl og stadig cykle lige bagefter. Især fordi trafikken er vanvittig her. Der er uendeligt mange knallerter alle vegne. Biler er der imidlertid ikke helt så mange af- de er simpelthen for dyre.

Om aftenen mødtes vi med vores rejsegruppe. Søde mennesker fra hele verden. Vi er imidlertid de eneste som ikke har engelsk som vores primære sprog. Det gør at kommunikationen glider flydende på engelsk, hvilket er rart for alle parter. Charlotte taler hylende flot engelsk og selvom vi er ligeværdige partnere, er storebror en smule stolt. Vores guide er en lille kinesisk pige, som er rigtig sød og informativ.

Inden vi endelig kom i seng, tog på vi på nuddelrestaurant med de andre. Charlotte fik det en smule skidt i maven, men det er imidlertid gået over igen.

På andendagen stod jeg op kl. 04.30 og løb ned i den lokale park, i centrum. Her dyrkede jeg Tai Chi med de lokale mens solen stod op over byen. Da jeg endelig kom hjem vækkede jeg Charlotte og vi spiste morgenmad sammen, før vi tog på heldagstur i Mekong Deltaet. Her oplevede vi de lokale risbønder og deres forædling af produktet. De laver alt fra slik til papir af risene. Vi besøgte flere lokale familier og deres børn, før vi sluttede af med en frokost på en lokal restaurant.
Om aftenen blev vi hjemme og spiste middag på værelset, mens vi pakkede vores ting sammen.

Nu sidder vi så i bussen mod Cambodia, hvor jeg bruger tiden på at skrive denne log.

Kærlige tanker, Christian

KOMMENTER DENNE REJSEBERETNING
» For at forhindre misbrug bliver din IP 18.119.105.239 gemt, nÃ¥r du skriver en kommentar.
DIT NAVN
OVERSKRIFT
DIN KOMMENTAR
anslag tilbage til din kommentar.
Ja, tak. Send mig en email, når der bliver skrevet nye kommentarer.
REJSEBERETNINGER
Loggen indeholder i alt 17 rejseberetninger, hvor den seneste beretning blev tilføjet .
© Copyright http://asien2009.tlog.dk. Materialet må ikke gengives uden tilladelse.
Dette site er en del af TLOG.DK - Travel Logs for Travel Folks! - Få din egen gratis Travel Log
Har du kommentarer til TLOG.DK kan du kontakte os her.
    Skriv dit brugernavn eller din emailadresse her.
           Skriv dit password her. Har du glemt det, så klik på spørgsmålstegnet.
    Opret et gratis medlemsskab af tlog.dk